[linux] negatieve woorden van xs4all over vpn

Julien Michielsen michkloo op xs4all.nl
Ma Sep 30 17:15:17 CEST 2019

Zoals xs4all op hun website schrijft:

"“Er zijn gratis en betaalde VPN-diensten. Kies liever voor een
betaalde. Echt gratis bestaat namelijk niet op internet. De maker van de
software zal daar iets voor terugwillen of u steeds lastigvallen met
reclame. Voor een paar euro per maand heeft u een goede VPN-dienst, die
echt onafhankelijk is." (https://blog.xs4all.nl/weet-u-wat-vpn-is/)

Zoals voor de meeste diensten heeft linux/open software een gratis
versie.  (In mijn geval nordvpn-release)
Die woorden van xs4all kan ik afdoen als irrelevant?

In de configuratie van de FritzBox kon ik overigens niets terug vinden
over vpn.  Dat moet eraan gelegen
hebben dat ik niet op de goede plaats heb gekeken?

bvd
Julien

--
Julien Michielsen