[linux] negatieve woorden van xs4all over vpn

Ma Sep 30 20:46:22 CEST 2019

Aldus schreef Paul Slootman op Mon, Sep 30, 2019 at 08:15:14PM +0200:
> [...]

Een VPN wordt voornamelijk door bedrijven gebruikt, maar thuis er één
opzetten kan ook. Je betaalt alleen voor de software, die je zelf
installeert, en voor Linux is dat vaak gratis. Het doel is om te
zorgen dat hosts van buiten alleen via een goed beveiligde tunnel toegang
tot je interne netwerk kunnen krijgen - dat zijn doorgaans de eigen
medewerkers.

Het is natuurlijk ook mogelijk om een VPN op een server in het Verenigde
Koninkrijk te gebruiken zodat de BBC web site denkt dat je een Brit bent
en recht hebt op hun programma's. In dat geval zou je moeten betalen,
maar dan hoef je aan je eigen netwerk niet te sleutelen.

	http://modem/system/boxuser_settings.lua

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--