[linux] wie weet hoe laat het is?

paai j.j.paijmans op gmail.com
Wo Apr 1 11:33:34 CEST 2020

On 01-04-2020 11:09, Paul Slootman wrote:

> Wat versta jij onder "timeserver"? Eigenlijk tellen alleen NTP servers
> mee, en zoals je al aangaf geven die alleen UTC door. Wat voor jou een
> correcte lokale tijd is, is voor de meeste mensen op deze planeet de
> verkeerde.
>
> Het is aan jouw systeem om daar een lokale tijd interpretatie van te
> maken. Daarvoor bestaat de zoneinfo bestanden, die bevatten alle
> mogelijk regeltjes om die UTC tijd in welke tijdzone ook om te zetten.
>
> Je bent toch niet weer een nieuwe wiel aan het uitvinden he :)
>

> Paul

Story of my life... maar ik heb me zelden verveeld :-)

Ja, ik heb in een timezone-bibliotheek gekeken, maar dan moet ik eerst
uitzoeken op welke dagen de klok wordt verzet - en dat in theorie voor
ieder land. Het zou veel gemakkelijker zijn de zomer/wintertijd van een
of andere Nederlandse website op te pikken, misschien zelfs uit een
http-header of zo.

--

Dr. J.J. Paijmans