[linux] online vergaderen, jitsi High Definition

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Za Apr 11 18:05:41 CEST 2020

Previous-Subject: Re: [linux] Weet iemand een geschikt programma voor online vergaderen?
On Fri, Mar 20, 2020 at 09:41:53AM +0100, Nico Rikken wrote:
> Wat veel wordt vergeten bij Jitsi is dat de meet.jitsi bewust p2p is
> opgezet, via WebRTC.
> Hoe meer gebruikers, hoe meer bandbreedte, want iedereen is een stream naar
> elkaar aan het sturen. Dit gaat vaak stuk ergens tussen de 5 en 10
> gebruikers, maar scheelt aan de server-zijde, want die hoeft slechts
> gebruikers aan elkaar te koppelen, maar geen dataverkeer af te handelen.

Weet ook dat jitsi begint met de hoogste beeldkwaliteit.
Dat is fijn voor 1 op 1 sessies.

Wordt je vergadergroep groter, spreek dan van te voren met elkaar af
Dat iedereen voor langere beeldkwaliteit gaat.

Groeten
Geert Stappers
--
Silence is hard to parse