[linux] Regarding: ntp servers bereikbaar

paai j.j.paijmans op gmail.com
Ma Apr 13 16:28:43 CEST 2020

On 13-04-2020 16:17, Geert Stappers wrote:

> Wat je kunt vertellen:
>
> * Welke NTP servers
> * Welke NTP clients
> * Datum en tijd voordat je in 1970 terecht komt
> * Wat je doet om in 1970 terecht te komen
>

> Regards
> Geert Stappers

De ntpservers zijn de bekende pool.ntp.org, europe.pool.ntp.org,
nl.pool.ntp org etcetera.

De clients zijn zo'n beetje alle ntp-libraries die voor arduino/esp8266
beschikbaar zijn. Die hebben allemaal een wat andere syntax. Ik denk dat
het niet erg nuttig is als ik die hier in detail beschrijf.

De time library is Time.h

01-01-1970 is zoals jij ook heel goed weet het nulpunt van unix time. En
als je na het aanroepen van de ntp-client weer in 1970 terecht komt,
weet je dat er iets niet goed is gegaan.

Soms lukt het en soms lukt het niet.

--
Dr. J.J. Paijmans