[linux] Regarding: ntp servers bereikbaar

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Ma Apr 13 16:53:04 CEST 2020

On Mon, Apr 13, 2020 at 04:28:43PM +0200, paai wrote:

> De ntpservers zijn de bekende pool.ntp.org, europe.pool.ntp.org, nl.pool.ntp
> org etcetera.

OK helder.  Daarmee is het onwaarschijnlijk dat je te maken hebt
met NTP-servers die geen antwoord geen aan NTP clients van buiten
hun netwerk.

> De clients zijn zo'n beetje alle ntp-libraries die voor arduino/esp8266
> beschikbaar zijn. Die hebben allemaal een wat andere syntax. Ik denk dat het
> niet erg nuttig is als ik die hier in detail beschrijf.

Dit is inderdaad een mailinglist waar Linux het gesamenlijke belang is.

> 01-01-1970 is zoals jij ook heel goed weet het nulpunt van unix time.

"jij"?  (retorische vraag)

> En als je na het aanroepen van de ntp-client weer in 1970 terecht komt,
> weet je dat er iets niet goed is gegaan.
>
> Soms lukt het en soms lukt het niet.

Ja, dat is hoe het gaat.

Aan ons om vaker te vertellen wat er goed gaat.

Groeten
Geert Stappers
--
Silence is hard to parse