[linux] NTP server bereikbaarheid controle

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Ma Apr 13 17:58:37 CEST 2020

> OK helder.  Daarmee is het onwaarschijnlijk dat je te maken hebt
> met NTP-servers die geen antwoord geen aan NTP clients van buiten
} met NTP-servers die geen antwoord geven aan NTP clients van buiten
> hun netwerk.

> Dit is inderdaad een mailinglist waar Linux het gesamenlijke belang is.

Network sniffing tools zijn altijd goed beschikbaar op Linux.
Ik heb me laten vertellen dat Wireshark ook op andere platformen
beschikbaar is.

Wat ik zou doen, is met Linux een werkende opstelling maken, daar dan
networksniffs van maken. Dan met de esp8266 proberen, dat ook sniffen.
En de opgevangen netwerkpakketen met elkaar vergelijken. Mocht je niks
kunnen vangen van de ESP dan weet je al dat je naar het verzenden moet
kijken.

> Aan ons om vaker te vertellen wat er goed gaat.

   :-)

Groeten
Geert Stappers
--