[linux] Regarding: ntp servers bereikbaar

paai j.j.paijmans op gmail.com
Di Apr 14 14:07:27 CEST 2020

On 14-04-2020 13:50, Paul Slootman wrote:

> Jij was toch van nieuwe dingen leren? :-)

Eh, ja, en met plezier, maar er zijn maar 365 dagen in het jaar en 24
uren in een dag :-) Niettemin ga ik je tcpdump voorbeeld goed bekijken,
voor het geval dat...

Intussen lijkt het probleem te liggen in de functie die de server zet.

      timeClient.setPoolServerName("pool.ntp.org");

Als ik die gebruik gaat het mis(ser) dan wanneer ik me bij de default
houd. Die default is trouwens ook pool.ntp.org. In de source van de
ntpclient library neuzend zie ik echter niks dat problematisch zou
kunnen zijn.

--
Dr. J.J. Paijmans