[linux] Regarding: ntp servers bereikbaar

paai j.j.paijmans op gmail.com
Di Apr 14 20:53:24 CEST 2020

On 14-04-2020 20:46, Paul Slootman wrote:
> Het sluit wel een mogelijkheid uit die kan falen (de DNS server), maar
> dan moet je wel zeker weten dat het IP adres voorlopig wel als NTP
> server te gebruiken is (bijvoorbeeld je router...). Anders mag je weer
> opnieuw je NTP server gaan configureren.
>
> Paul

Ik heb nooit helemaal begrepen hoe dat dns-gebeuren van de router in
elkaar zat. Als resolv.conf  192.168.178.1 als nameserver had, wat vaak
automatisch gebeurde, werkte het allemaal niet (of erger: soms wel, soms
niet al naar de stand van de volle maan)  en moest ik het met de hand
veranderen naar het ip adres van een ziggo nameserver of als ik lui was
naar 8.8.8.8 (grote stappen, snel thuis, maar geen invloed van de
maanstand).

Maar het ip nummer van pool.ntp.org zal wel redelijk stabiel zijn, hoop
ik toch?

--
Dr. J.J. Paijmans