[linux] Linux en Windows

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Do Apr 16 18:01:17 CEST 2020

On Thu, Apr 16, 2020 at 12:52:15PM +0200, Der wrote:
> [...]

Mijn advies:  begin met de webserver.

Het interresante er van is dat er van alles mis kan gaan.

Jawel, nog steeds is kerberos geldig.  Het is o.a. LPI 3 examenstof.

Leuk om te weten: Microsoft Windows computers hebben standaard
het kerberos programma `klist` ge-installeerd.

> Je kan via een zoekmachine sleutelwoorden zoals "linux webserver opzetten"
> (of in het Engels "linux mailserver setup") invoeren, dan komen er genoeg
> handleidingen. Er zijn uiteraard ook boeken, zowel elektronisch als fysiek,
> geschreven over de onderwerpen die jij genoemd hebt.
>
> De equivalent van AD voor authenticatie onder Linux is OpenLDAP, dat
> gebruikt maakt van Kerberos. Voor het delen van bestanden tussen Windows en
> Linux machines heb je Samba.
>
> Vanwege het Coronacrisis worden veel online cursussen gratis aangeboden.

> [...]

Studiemateriaal is altijd goed voor vervolgvragen.

> Groeten terug,
> Derry

Groeten
Geert Stappers