[linux] een DKIM bericht naar de Linux mailinglijst

Der cl3m0t op gmail.com
Za Apr 18 18:02:16 CEST 2020

On 18-04-2020 15:08, Geert Stappers wrote:

> Euh,  upcmail.nl  heeft DMARC met reject policy  zie ik nu pas.
> Ik kom dus terug van mijn bewering dat het vergelijkbaar is.

Wat ik begrijp is dat Google DMARC gebruikt om berichten te controleren.
Binnenkomende berichten komen alleen door de DMARC-controle als ze
voldoen aan de volgende vereisten:

1.Ze moeten zijn geverifieerd door DKIM, SPF of beide.
2.Het geverifieerde domein moet overeenkomen met het domein in het adres
in de Van-koptekst.

https://support.google.com/a/answer/2466580?hl=nl

> OK     (en dankjewel voor het meedoen aan deze kwaliteitscontrole)

> Met de huidige configuratie van NLLGG mailinglist gaan
> verdere berichten op dezelfde manier verloren.

Wat ik niet weet is, of het aan de configuratie van de NLGG mailinglist
ligt of aan de configuratie van upcmail.nl ligt. Gebruikt upcmail.nl dan
wel DKIM of SPF? (Ik kan zelf niet naar de header van het bericht van
Jan Volkering j.volkering op upcmail.nl Vr Jan 31 15:14:40 CET 2020,
daar ik zijn bericht niet heb ontvangen).

Goede leesvoer over mailinglist en DMARC: