[linux] Niet werkende "print-screen", hoe kan dat?

Der cl3m0t op gmail.com
Do Apr 23 12:36:03 CEST 2020

On 22-04-2020 18:37, Julien Michielsen wrote:
> Voor zo lang ik mij herinner kon ik moeiteloos screenshots maken in
> Ubuntu met een PrtScr, waarna de screenshot als een png-file werd
> weggeschreven in de Pictures-directory.  Enige tijd geleden heb ik
> een her-installatie uitgevoerd, en sindsdien kan ik geen screenshots
> meer genereren. Onder instellingen (devices/keyboard) staat onder
> Screenshots "save a screenshot to pictures": Print
> Dat lijkt me precies zoals het zou moeten, maar er gebeurt helemaal
> niets wanneer ik op PrtScr (de knop naast F12) druk.  Iemand een
> suggestie wat hier de reden van kan zijn?

Je kan kijken of het programma gnome-screenshot geļnstalleerd is. Als
het geļnstalleerd is kan je ook via het Actieviteit menu het programma
Screenshot zoeken en starten, dat is hetzelfde als het commando
gnome-screenshot -i

> Mijn systeem: Ubuntu 18.04
> Bij voorbaat dank
> Julien