[linux] Niet werkende "print-screen" werkt weer

Julien Michielsen michkloo op xs4all.nl
Vr Apr 24 18:17:30 CEST 2020

Der schreef op 23-04-2020 12:36:

> Je kan kijken of het programma gnome-screenshot geïnstalleerd is.
> Als het geïnstalleerd is kan je ook via het Actieviteit menu het
> programma Screenshot zoeken en starten, dat is hetzelfde als het
> commando gnome-screenshot -i

Ik heb gnome-screenshot geïnstalleerd, en gezien dat het precies doet
wat ik in het verleden graag kreeg wanneer ik op PrtScr drukte.
Daarna dacht ik het te kunnen laten werken door een combinatie als
Ctrl-G. Met ^G kon ik ook de gewone PrtScr laten werken, en daarna
heb ik de PrtScr-toets verwijderd en opnieuw ingevoerd, en alles
werkte weer als vanouds. Er is weer "niets nieuws onder de zon".
Dank aan de meedenkers.
Julien
--
Julien Michielsen