[linux] heeft het zin met Pan te werken?

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Vr Apr 24 11:19:33 CEST 2020

On Fri 24 Apr 2020, paai wrote:

> Ik wilde Pan (usenetreader) uitproberen, maar kwam in een serie crashes
> terecht. Google was niet behulpzaam en ook niet zo optimistisch. Heeft het
> zin hier hersenvocht aan te spenderen of is het een zinloze operatie?

Ik gebruik pan een enkele keer wel als ik een binary wilt downloaden.
Dat gaat eigenlijk probleemloos. Niks bijzonders voor gedaan. Recente
discussies hier gaven wel indicaties richting locale definities. Ik
gebruik "gewoon" en_US.UTF-8 ...

> (Achtergrond: Pan schijnt van verschillende servers tegelijk te kunnen lezen
> en omdat ik problemen heb met opennews wil ik dat uitproberen).

Je kunt wel verschillende servers configureren, maar volgens mij niet om
e.e.a. samen te voegen om ontbrekende artikelen aan te vullen ofzo,
althans dat was mij nooit opgevallen. Dus wat dat betreft zie ik weinig
voordelen boven trn (waar je ook configs voor meerdere servers in kan
zetten, en dan bij opstarten kies je er een).

Paul