[linux] geen internetverbinding na pauzestand

Mike Jonkmans nllgg op jonkmans.nl
Wo Aug 19 18:43:33 CEST 2020

On Wed, Aug 19, 2020 at 04:48:17PM +0200, harry.harmsen op gmail.com wrote:
> Date: Wed, 19 Aug 2020 16:48:17 +0200
> From: harry.harmsen op gmail.com
> To: linux <linux op lists.nllgg.nl>
> Subject: [linux] geen internetverbinding na pauzestand
>
> Al een tijd loop ik tegen het volgende aan:
> als ik mijn desktop in de pauzestand zet en hem daar later weer uit opwek,
> is heel vaak de internetverbinding (bedraad én wifi) niet werkend.
> Meestal helpt het dan om het modem even uit te schakelen en na ongeveer 10
> seconden weer aan te zetten (met de powerknop). Soms helpt ook dat niet, en
> helpt het wel om de resetknop van het modem te gebruiken. En soms helpt ook
> [...]
Helaas weet ik weinig van 'suspend'.

Maar misschien kun je, i.p.v. power resets, je network herstarten.
Vanuit een terminal, met het commando:
	systemctl networking restart

Als je pauzestand geen suspend doet, maar een hibernate,
dan kan dat ook het probleem zijn.

Groetjes, Mike

--
Mike Jonkmans <nllgg op jonkmans.nl>