[linux] update verboden want "source niet ondertekend". Hoe te configureren?

Ma Aug 24 12:53:49 CEST 2020

Aldus schreef Julien Michielsen op Mon, Aug 24, 2020 at 11:15:20AM +0200:
> Vandaag wilde ik mijn systeem bijwerken met een sudo "apt-get update"
> Die update werd niet uitgevoerd omdat het blijkbaar een niet geaccepteerde
> source was:
> sudo apt-get update
> N: Bijwerken van de pakketlijst uit een dergelijke pakketbron kan niet
> veilig gebeuren en is daarom standaard uitgezet.
>
> Ik hoopte dit te kunnen omzeilen door focal Inrelease toe te voegen aan
> /etc/apt/sources.list.
> Dat heb ik gedaan door toevoeging van de volgende regel:
> deb-src http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu focal InRelease

> [...]

Wij weten ook niet wat er precies gebeurd is. Er lijkt iets mis te zijn met
het certificaat van één van de repositories. De melding zegt dat het niet
veilig zijn om de software te gebruiken - want je weet niet zeker van wie
ze afkomstig is. Het zal wel mogelijk zijn om de update te forceren, maar
of dat verstandig is? Mijn advies zou zijn om af te wachten en de Ubuntu
fora te raadplegen.

Suc6,

Daniel

--

		How long it takes to reach your goal
		depends less on your speed than on your direction.