[linux] suspend "niet iets voor beginners", wel voor een workshop?

Julien Michielsen michkloo op xs4all.nl
Di Aug 25 08:54:42 CEST 2020

Daniel C. von Asmuth schreef op 23-08-2020 13:55:
..[]knip

> Probeer eens: mansystemd-hibernate-resume op .service
>
> Dat is niet iets voor beginners.

Ik heb die manpage bekeken, en een hele boel meer (er is nogal wat over
geschreven),
maar het kwartje is nog niet gevallen, en ik weet nog niet hoe het aan
te
pakken.  Ik heb het idee dat het gebruik van suspend en resume een
betere
aanpak is dan het aan/uit/-en-weer-aan dat ik nu doe.
In een vorige posting suggereerde ik aan het eind "zou dit geen goed
onderwerp
zijn voor een komende bijeenkomst?", maar daar werd door niemand op
gereageerd.
Daarom vraag ik hier maar expliciet, en luid en duidelijk: is dit geen
goed
onderwerp om er bij een volgende bijeenkomst aandacht aan te besteden,
dat
iemand uitlegt hoe dat te doen, en we ter plekke kunnen kijken of het
ons ook lukt.

Is dit een goed idee?
Julien

--