[linux] Trage start software Linux Mint

Do Dec 3 12:50:10 CET 2020

Aldus schreef harry.harmsen op gmail.com op Wed, Dec 02, 2020 at 05:52:47PM +0100:
> Op ma 30 nov. 2020 om 22:22 schreef Daniel C. von Asmuth <

> aangegeven commando .
> Dit is tot op heden de output:
>
> harry op harry-System:~$ strace -T -o trace.txt vlc
> VLC media player 3.0.9.2 Vetinari (revision 3.0.9.2-0-gd4c1aefe4d)
> [000055b49388d5b0] main libvlc: Vlc draait met de standaardinterface.
> Gebruik 'cvlc' om vlc zonder interface te gebruiken.
> qt5ct: using qt5ct plugin
> qt5ct: D-Bus global menu: no
> qt5ct: D-Bus system tray: yes
> [000055b49391ae50] main playlist: playlist is empty
> [...]

Dit lijkt me precies wat ik verwachtte. VLC is een grafisch programma en
dat heeft de neiging om door te blijven draaien totdat het door de
eindgebruiker wordt gestopt (bijv. door <CTRL-C> in te typen).

De gezochte informatie zou in een bestand genaamd 'trace.txt' staan dat
verder onderzocht kan worden (eventueel naar mij sturen).

Een andere vraag die ik stelde was of de D-Bus daemon wel of niet draait.
(in het laatste geval is de oplossing vermoedelijk simpeler).

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		How long it takes to reach your goal
		depends less on your speed than on your direction.