[linux] strace -o bestand programma

harry.harmsen op gmail.com harry.harmsen op gmail.com
Di Dec 8 12:31:34 CET 2020

Op zo 6 dec. 2020 om 18:39 schreef Daniel C. von Asmuth <
asmuth op bakunin.xs4all.nl>:

> [...]
> +0100:
> 08:06:24PM
> harry.harmsen op gmail.com

> door jou

> En wat hebt u met dat bestand trace.txt gedaan?? Zelf maar doorgelezen?

> nog
>
> Een beetje helpdeskje spelen is OK, maar om de basisprincipes uit te leggen
> zou me veel tijd kosten.

> trager
>
> Nu vragen we ons af wat 'standaard' precies betekent. Gaat het om
> programma's
> die niet tot de standaardinstallatie van Mint 20 behoren, maar die wel deel

Met 'standaard' bedoel ik programma's die al in de distributie zitten,
zoals bijvoorbeeld LibreOffice of Firefox

> Als diezelfde programma's eerst wel werkten en daarna niet meer, dan is
> er iets misgegaan.
>
> Een Quick & Dirty methode is natuurlijk om uw laatste reservekopie terug
> te zetten.

Ja, daar had ik ook al aan gedacht.
Maar als het aan de updates ligt, dan krijg ik hetzelfde probleem opnieuw.
Tenzij ik elke update apart installeer en dan telkens kijkt wat er gebeurt.
Maar dan ben ik wel heel lang bezig...

> Gebruik voor de zekerheid het commando\
>         df -h
>
> Dit is de output van dat commando:

harry op harry-System:~$ df -h
Bestandssysteem Grootte Gebruikt Besch Geb% Aangekoppeld op
udev               7,8G        0  7,8G   0% /dev
tmpfs              1,6G     1,6M  1,6G   1% /run
/dev/sda1           86G      60G   22G  74% /
tmpfs              7,8G      72M  7,8G   1% /dev/shm
tmpfs              5,0M     4,0K  5,0M   1% /run/lock
tmpfs              7,8G        0  7,8G   0% /sys/fs/cgroup
/dev/sda5          116G      77G   33G  71% /home
/dev/sdb1          1,1T     299G  727G  30% /media/harry/4B0E00C20BAA6697
tmpfs              1,6G      40K  1,6G   1% /run/user/1000

Als dat laat zien dat een bepaalde partitie meer dan 90 % gevuld is, dan

Harry