[linux] dnsmasq en windows

Zo Dec 6 13:52:10 CET 2020

Aldus schreef Geert Stappers op Sun, Dec 06, 2020 at 01:37:55PM +0100:

> Terug naar name resolving   ( naam omzetting naar IP-adres )

Hierboven staat geen domein vermeld, dus waarom niet het volgende?

192.168.180.20 xan.paijmans.local xandra.paijmans.local	xan xandra

> Verzin iets wat het mogelijk maakt dat de DNS client weet dat ie
> van 'xan' 'xan.paijmans.local' moet maken.  Op Linux DNS clients zet je
> om die reden 'search paijmans.local' in `/etc/resolv.conf`.

Aanvulling: Linux heeft er een handje van om voor jou de /etc/resolv.conf
file te overschrijven: vooral de DHCP client doet dat.

Met afstandelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		How long it takes to reach your goal
		depends less on your speed than on your direction.