[linux] dnsmasq en windows, DNS versus DHCP

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Zo Dec 6 14:57:57 CET 2020

On Sun, Dec 06, 2020 at 02:21:41PM +0100, paai wrote:

> Nee, zover ik weet geeft DHCP adressen uit,
> maar doet niet aan naam resolution.

De oorspronkelijke
} een dnsmasq ge"installeerd op een linuxbox en die voorziet mijn andere
} linuxboxen van lokale ipadressen.
is inderdaad te lezen als "dnsmasq doet DHCP"

De rest van het oorspronkelijke bericht is "dnsmasq doet DNS"

En "DNS doen" wordt name resolution genoemd.
Dat bij een naam een adres gezocht wordt.