[linux] dnsmasq en windows

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Zo Dec 6 15:33:01 CET 2020

Op zo 6 dec. 2020 13:11 schreef paai <j.j.paijmans op gmail.com>:

> voorziet

> wat wel werkte was
>
>     domain=paijmans.local
>
>     expand-hosts
>
> toevoegen.
>
> Nu werkt 'xandra.paijmans.local' wel, maar 'xandra' nog steeds niet
>
> (in de /etc/hosts van de dnsmasq server staat
>
> 192.168.178.20 xan xandra
>
> )
>
> Het liefst zou ik zien dat zowel 'xan.paijmans.local' als 'xan' en
> 'xandra' werken.

Naast de output van ipconfig, ben ik nog wel benieuwd naar de uitvoer van
deze 2 commando's (voor beide Windows versies graag):

nslookup xandra

nslookup xandra.paijmans.local

Zoals Daniel ook al aanhaalde, kent Windows meerdere protocollen voor
naamresolutie. Misschien dat daar iets raars in gebeurt.

Mvg, Guus Snijders