[linux] Fwd: Trage start software Linux Mint

harry.harmsen op gmail.com harry.harmsen op gmail.com
Di Dec 8 22:55:37 CET 2020

Op di 8 dec. 2020 om 18:21 schreef Paul Slootman <paul+nospam op wurtel.net>:

> Hmm, die strace is nog steeds zonder de -f optie gemaakt:
>
> : Ik heb nu dit in de terminal gedaan:
> : arry op harry-System:~$ strace -T -o trace.txt vlc
>
> Zou je het opnieuw willen doen:
>
> strace -f -T -o trace.txt vlc
>
> Wat ook nuttig kan zijn is om in een andere venster, terwijl die
> "hangt", het commando "netstat -tn | grep SYN" te doen;
> mogelijk probeert vlc een netwerkverbinding met iets te maken wat niet
> lukt, dan zou daar een regel met status "SYN_SENT" uit moeten komen.
> Maar dat zou ook in de strace output terug te vinden moeten zijn.

> [...]

Paul, na mail van Geert en Daniel heb ik e.e.a. opnieuw gedaan, met die -f
optie.
Het race.txt bestand was daarna 1.8MB en dus te groot om via deze lijst mee
te sturen, ik heb het naar Daniel persoonlijk gestuurd.
Zal ik aan jou ook doen.

Hieronder de output (niks dus) van het commando dat jij aanbeveelt te doen
in een nieuw terminalvernster terwijl het eerste terminalvenster hangt:

harry op harry-System:~$ netstat -tn | grep SYN
harry op harry-System:~$