[linux] Fwd: Trage start software Linux Mint

harry.harmsen op gmail.com harry.harmsen op gmail.com
Wo Dec 9 12:13:19 CET 2020

Op wo 9 dec. 2020 om 11:05 schreef DerDer <cl3m0t op gmail.com>:

> Dec 8, 2020 22:56:18 harry.harmsen op gmail.com:

> -f optie.
> mee te sturen,
>
> Dat is wel groot voor een plain tekst bestand. Hoe lang heb je wel strace
> laten lopen? Je kon op zicht strace stoppen wanneer het vlc-venster was
> verschenen en vlc dus was opgestart. Immers je wilt weten waarom vlc
> traag opstart, en dus wat er gebeurt tussen de invoer van de commando om
> vlc te starten en wanneer vlc is opgestart.
>
> Terug over je echte probleem, het volgende lijkt er wel op.

> [...]

YES!!!
Dit helpt.
Aan het eind van de draad in je link staat: "dbus-launch vls, starts apps
intermediately".
Daarom gaf ik in de terminal het commando: "dbus-launch vlc" en toen
startte de VLC-speler meteen.

In deze link die bovenin de draad staat:
https://askubuntu.com/questions/1184774/some-applications-on-ubuntu-19-10-very-slow-to-start/1189599#1189599,

staat dit:

   - Edit the ~/.profile file in your /home/$(whoami) director
   - Near the top, add: export QT_STYLE_OVERRIDE=cleanlooks
   - Log out and log in again, and the QT apps should start super fast
   again.

Dat heb ik gedaan, dus mijn .profile-bestand aangepast.
En nu starten applicaties als VLC MasterPDF, VirtualBox weer 'gewoon' snel
op.

Zeer bedankt Derry!

Groet,
Harry