[linux] Fwd: Trage start software Linux Mint

Wo Dec 9 12:24:59 CET 2020

Aldus schreef DerDer op Wed, Dec 09, 2020 at 10:05:04AM +0000:
> Dec 8, 2020 22:56:18 harry.harmsen op gmail.com:

> -f optie.
> mee te sturen,

Na uitpakken was het 35 MB groot:-)

> Dat is wel groot voor een plain tekst bestand. Hoe lang heb je wel strace
> laten lopen? Je kon op zicht strace stoppen wanneer het vlc-venster was
> verschenen en vlc dus was opgestart. Immers je wilt weten waarom vlc traag
> opstart, en dus wat er gebeurt tussen de invoer van de commando om vlc te
> starten en wanneer vlc is opgestart.
>
> Terug over je echte probleem, het volgende lijkt er wel op.
>
> https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/qtstyleplugins-src/+bug/1852935
>
> Probeer door qt5-gtk2-platformtheme te verwijderen met apt purge of het je
> [...]

Als je dat opent en een beetje doorbladert zie je dat VLC inderdaad gebruik
maakt van QT5 en GTK2 ?! en D-Bus.

Met afstandelijke groet,

Daniel von Asmuth
--

		How long it takes to reach your goal
		depends less on your speed than on your direction.