[linux] Signal app

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Wo Dec 9 18:02:48 CET 2020

On Wed, Dec 09, 2020 at 04:19:14PM +0000, DerDer wrote:

> Ja, je moet Signal eerst op je slimfoon installeren voordat je het op de
> desktop kan installeren/gebruiken

Dat zal zijn omdat Signal vind dat er een telefoonnummer moet zijn.

Telefoonnummers zijn helemaal geweldig, want wereldwijd uniek.
Zelfs honderd jaar geleden al, toen er amper internationaal gebeld werd.

Waarom in de eenentwintigste eeuw in Internet applicatie een koppeling
met telefonie moet hebben is mij een raadsel. Wel kan ik mij herinneren
dat Facebook voor acht miljard dollar Whatsapp kocht. Niet voor de omzet
(winst) van Whatsapp, maar voor identificatie van reclame vee.

> RPM-gebaseerde distro's kunnen een flatpak of snap van Signal installeren.
>
> https://flathub.org/apps/details/org.signal.Signal
> https://snapcraft.io/signal-desktop

Ik ben benieuwd wanneer software vendor met een alternatief komen.
Ze zijn immers slim genoeg om in te zien wat ze uit handen geeft.

Aan ons, hun klanten, de uitdaging de nieuwe markt te vinden.  Ik bedoel
dat software waardevol is, dat we er wat voor over mogen hebben.

Regards
Geert Stappers
--
Silence is hard to parse