[linux] Signal app

DerDer cl3m0t op gmail.com
Wo Dec 9 20:45:46 CET 2020

Dec 9, 2020 18:02:55 Geert Stappers <stappers op stappers.nl>:

> Dat zal zijn omdat Signal vind dat er een telefoonnummer moet zijn.

Ze hebben nu nog een telefoonnummer nodig ter identifcatie. Je hoeft niet
per sé je eigen telefoonnummer te gebruiken om je te registreren. Daar
zijn trucjes/workarounds. In de toekomst willen ze ook af om
telefoonnummer als id te gebruiken.

https://freedom.press/training/blog/beyond-signal-phone-numbers/

Er is tevens een fork van Signal waarvoor geen telefoonnummer nodig is.

https://getsession.org

> Telefoonnummers zijn helemaal geweldig, want wereldwijd uniek.
> Zelfs honderd jaar geleden al, toen er amper internationaal gebeld
werd.

> Waarom in de eenentwintigste eeuw in Internet applicatie een koppeling
> met telefonie moet hebben is mij een raadsel. Wel kan ik mij herinneren
> dat Facebook voor acht miljard dollar Whatsapp kocht. Niet voor de
omzet
> (winst) van Whatsapp, maar voor identificatie van reclame vee.

Ik gebruik Whatsapp en heb nog steeds geen Facebook account

Groet terug,
Derry