[linux] Signal app op Linux compileren

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Wo Dec 9 18:24:58 CET 2020

On Wed, Dec 09, 2020 at 05:41:00PM +0100, Daniel C. von Asmuth wrote:

> Ik heb geen idee waar te beginnen. De README.md zegt
> - _Linux:_ Follow the production instructions to set up the APT repository
> and run `apt install sign al-desktop-beta`.

Zojuist (pas) die README gelezen. Mijn vertaling

} set up our APT repository
Zet voor ons de deur open

} `apt install signal-desktop-beta`
Haal de binary binnen, doorslikken en niet zeuren.

> Meer aanwijzingen heb ik niet gevonden. Geen Makefile.
> Wat voor taal is dit?

Antwoord in twee stappen

} Signal Desktop is an Electron application

En  "Electron" is een interpreter

Talen die ge-interpreteerd worden voor Signal Desktop App

  JavaScript 55.2%
  TypeScript 40.2%
  SCSS 3.9%
  Other 0.7%

> Een dergelijk bestand heb ik niet gevonden.

Inmiddels heb ik begrepen dat de Signal Desktop App in Debian zit,
maar wel als  .deb beschikbaar gesteld van een eigen apt repository.

Voorbeeld van een debian/control bestand vind je
op https://salsa.debian.org/debian/davmail/-/blob/master/debian/control

Wijsheid toegewenst bij het maken van de keuze
danwel doen van consessies voor "signal".

Groeten
Geert Stappers
--
Silence is hard to parse