[linux] dnsmasq, DNS & DHCP

paai j.j.paijmans op gmail.com
Wo Dec 9 21:17:39 CET 2020

On 09-12-2020 19:10, Geert Stappers wrote:

> Eerder in de thread werd gevraagd om een interne (caching) DNS te
> hebben en hoe zinvol dat is. Ik heb plezier van de DNS op mijn LAN.
>
> Paai heeft nu ook plezier van zijn DNS. Mijn inschatting is dat de
> volgende stap die hij maakt is
> dat de DHCP server domain 'paijmans.local' gaat uitdelen.

Vooralsnog beheer ik mijn machines liever 'met de hand' en komen alleen
de vreemde smartphones en laptops bij DHCP om een adres vragen. Een van
de redenen voor die eigenwijzigheid is dat ik het uitdelen van vaste IP
adressen via DHCP nog niet goed overzie en omdat ik veel experimenteer
met arduinos en wifi wil ik bij alles wat ik niet begrijp uit de buurt
blijven.

--
Dr. J.J. Paijmans