[linux] SD-kaart van 1 Gb, hoe kom ik daar aan

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Do Dec 10 09:47:26 CET 2020

Op do 10 dec. 2020 08:18 schreef Julien Michielsen <michkloo op xs4all.nl>:

> Een oude, maar prima werkende Nikon D50 doet hemt alleen maar met een
> sd-kaart van 1 Gb. Zit er een grotere in, krijg ik de foutmelding CHAR,
> en is de camera als dood: je kunt er geen foto’s mee maken.
> Heeft iemand een idee hoe ik aan een 1 Gb kaart kan komen, of hoe een
> grotere kaart (4 Gb) zo te formatteren dat het een kaart van 1 Gb wordt?

Je hébt kans dat die camera een specifiek type SD kaart nodig heeft...

Zoals Paai ook aangaf, kun je het natuurlijk ook eens proberen met een
kleinere partitie en die van FAT32 en/of FAT16 voorzien.

Mvg, Guus Snijders