[linux] boot van usb-stick - hoe in boot-table te krijgen

paai j.j.paijmans op gmail.com
Zo Dec 13 13:28:01 CET 2020

On 13-12-20 13:02, Julien Michielsen wrote:

> Dank Hans. Was allemaal duidelijk. alleen ....
> het venijn zat in de staart: hoe krijg ik de stick in de boot-table?

Open de BIOS...

Dat wil zeggen: reboot de PC en kijk met argusogen naar het allereerste
scherm. Daar staat hoe je in de BIOS komt, meestal DEL, maar kan ook F2
of iets anders zijn. De melding is maar enkele seconden zichtbaar,
daarna boot de PC door naar zijn operating systeem.

Als het lukt zie je een geheel nieuw scherm (meestal blauw om een of
andere reden) met menus voor allerlei instellingen. Een daarvan is 'boot
sequence' of iets dergelijks.

--
Dr J.J. Paijmans
paijmans.net v.a. Danzig