[linux] boot van usb-stick - ook niet van USB-stick

Julien Michielsen michkloo op xs4all.nl
Zo Dec 13 15:05:10 CET 2020

paai schreef op 13-12-2020 13:28:
[] ...

> Open de BIOS...
>
> Dat wil zeggen: reboot de PC en kijk met argusogen naar het
> allereerste scherm. Daar staat hoe je in de BIOS komt, meestal DEL,
> maar kan ook F2 of iets anders zijn. De melding is maar enkele
> seconden zichtbaar, daarna boot de PC door naar zijn operating
> systeem.

Bovenstaand stuk had ik nog niet gelezen.
Echter, nadat ik de BIOS-optie boot van USB-2 had gezien heb ik
een stick gepakt die wel aan het USB-2 vereiste zou voldoen:
een 4Gb stick. Daar de 20.04 iso op gezet, en geboot.  Het lampje
van de stick heeft wel een paar keer geknipperd, maar geen boot
zoals je van een 20.04-dvd zou krijgen.
Ik geef het hier mee op: wil ik een andere iso installeren, dan
haal ik mijn pas gekochte dvd-spindel weer op: er zitten er nog
9 op: kan ik een tijdje mee voort ;-)
Julien

--
Julien Michielsen