[linux] boot van usb-stick (was Dacht dat DVD's duur waren ...)

paai j.j.paijmans op gmail.com
Zo Dec 13 14:10:23 CET 2020

On 13-12-20 13:51, Julien Michielsen wrote:

> Dank Hans.  Dit ging allemaal goed, tot het venijn in de staart:
> "zorg dat je USB device in de BIOS boot table /voor/ de harde
> disk staat": ik heb Boot-Repair geļnstalleerd en opgestart.
> Dan heb je bovenin vijf velden: "Hoofdopties, Grub-locatie, Grub-opties,
> Mbr-opties, overige opties".
> Ik neem aan dat je onder een van die vijf velden moet kunnen
> specificeren dat je vanaf een usb-stick wilt booten. Ik neem
> aan dat het tweede veld "Grub-locatie" daarvoor geschikt is.
> Aleen, ..., dat wil niet: alleen enkele partities op de a:\disk
> [...]

Ik ken grub alleen maar van meldingen als er iets heel, heel erg is
misgegaan...

Lukt het je niet om met de aanwijzingen in mijn vorige antwoord in de
BIOS te komen?

--
Dr J.J. Paijmans
paijmans.net v.a. Danzig