[linux] Dacht dat DVD's duur waren ...

Mark Janssen maniac.nl op gmail.com
Zo Dec 13 18:06:39 CET 2020

Of, als je een (rooted) android telefoon hebt, de USB Mountr (fdroid)
applicatie, je zet de iso op de storage van je telefoon, kies de
betreffende iso in de app, en sluit je telefoon aan op de usb-poort.
Tada ... een virtuele cd-rom/dvd-rom drive met die iso gemount ;)
Kan je ook van booten.

Het kan ook met losse hardware, die ik iedere sysadmin kan aanbevelen
(hoewel lastig te krijgen) de IODD 2541 of 2531 (amazon.de). Externe
USB-harddisks/ssd's met iso-mounting support.
Sinds ik die heb, heb ik nooit meer usb-sticks met iso's hoeven schrijven,
je kan in het menu gewoon kiezen uit de vele tientallen iso's op de disk.

--
Mark Janssen  --  mark op sig-io.nl
Unix / Linux Open-Source and Internet Consultant