[linux] IP adressen filteren met Thunderbird.

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Zo Feb 16 13:51:52 CET 2020

On Sun, Feb 16, 2020 at 01:09:54PM +0100, Daniel C. von Asmuth wrote:

> HTML mail op deze lijst?

Inderdaad vervelend.  Voor mij de reden
om het bericht in het ongelukkige formaat te laten voor wat het is.

> Waar is de moderator?

Niet op wachten. Wat je wel kunt doen, is vriendelijk zijn naar nieuwkomers.
Uitleggen dat het geen goed uitganspunt is om te denken
 "Zo als ik mijn bericht verstuur, precies zo wordt het ontvangen aan de andere kant ..."

> [...]
> Mail filtert niet zozeer op IP addressen, als wel op domeinen. (met als resultaat
> dat ik vanaf dit IP adres wel of niet naar Gmail.com berichten kan versturen,
> afhankelijk van het afzender domein, terwijl het een maand geleden nog wel lukte).
>
> Gmail heeft een spamfilter, dat berichten met pornografische inhoud zou moeten
> kunnen filteren.
>
> Als u met POP of IMAP uw Gmail binnenhaalt, kunt u ook lokaal filteren, maar die
> ongewenste berichten zullen niet steeds van hetzelfde adres afkomstig zijn.

Dat vind ik een rotstreek, iemand de verkeerde kant op te sturen.

Een mailprogramma, bijvoorbeeld Thunderbird, heeft contact met
ingestelde servers (IMAP of POP3  en SMTP). Het "spammen" is dan
al gebeurd. Original Poster kan stoppen met Thunderbird naar
IP-adreseen laten kijken.

O.P. heeft nog maar weining over zijn e-mail configuratie vertelt.
Mijn inschatting is dat ie er verstandig aan doet om te gaan praten
met de beheerder van de servers waar haar/zijn Thunderbird tegenaanpraat.

Groeten
Geert Stappers
--
Leven en laten leven