[linux] tcpdump M Out In

Geert-Jan gj op wyna.nl
Ma Jan 6 21:51:05 CET 2020

Sorry, had op verkeerde reply knop gedrukt ;)

Wat de makers dachten weet ik niet, maar het kan handig zijn als je
meerdere dumps van verschillende bronnen wil combineren, multicast
packets kun je dan meerdere keren krijgen. Ook is het makkelijk om ze
eruit te filteren. Zie ook dit over multicast adressering:
https://www.iana.org/assignments/ipv6-multicast-addresses/ipv6-multicast-addresses.xhtml

Geert-Jan