[linux] Gezocht: 5 Linux freaks ... voor een uitzoek klus

Frans van Berckel fberckel op xs4all.nl
Ma Jan 20 14:15:38 CET 2020

On Mon, 2020-01-20 at 14:13 +0100, Frans van Berckel wrote:
> Ik ben op zoek 5 mensen, de helemaal gek van Linux zijn. Heb ik een
> leuk uitzoekklus voor je. De opzet, een ieder kiest zijn eigen distro
> naar voorkeur. Geeft even aan welke? En dan niet allemaal dezelfde
> kiezen, hé. Wat je nodig hebt is een USB-stick. En een computer.
>
> De gedachte is, dat we met elkaar een bootable USB-stick maken. Doen
> we onder de vlag van de NLLGG.
>
> Daar komt alleen GRUB op te staan. En een directory isos. Daar komt
> vervolgens de iso van je voorkeur in te staan. Wat uitgezocht moet
> worden? Welke config deze iso bootable maakt.

Er is zojuist door Mark Olie een github repo aangemaakt. Daar staan
Arch, Ubuntu, Kali, Centos en Fedora reeds in. Fork deze repo even, pas
de config voor jou iso aan. En vervolgens doe je een pull request.

https://github.com/linuxfriendly/multiboot

Frans van Berckel
Media Engineer / Linux Master
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/fransvberckel/