[linux] HDD niet automatisch benaderbaar?

paai j.j.paijmans op gmail.com
Vr Jul 31 14:30:22 CEST 2020

On 31-07-2020 13:46, harry.harmsen op gmail.com wrote:
> Beste mensen,
>
> Kan iemand mij helpen bij het volgende?
> Ik heb onlangs een nieuwe computer gekocht, zonder besturingssysteem.
> Daarop heb ik Linux Mint 20 geïnstalleerd op de SSD, met 3 partities:
> eentje voor het besturingssysteem en programma's, een homepartitie en
> een swappartitie.
> Daarnaast zit er een HDD in. Daarop heb ik alle data overgezet.
>
> Nu lijkt het erop dat de HDD niet 'vanzelf' gevonden wordt.
> Ik kan wel gewoon een programma starten en dan data opvragen (bijv.
> [...]

  In /etc/fstab staan de devices die bij het starten van de computer
automagisch gemount worden.

Staat de harde disk daarin ?

Als je na het starten de harde disk niet kunt benaderen en na een 'sudo
mount -a' opeens wel, dan is dat het probleem.

--
Dr. J.J. Paijmans