[linux] Ubuntu - grep werkt gedeeltelijk niet

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Di Jun 16 12:09:40 CEST 2020

On Tue, Jun 16, 2020 at 10:24:41AM +0200, Daniel C. von Asmuth wrote:

> Unix houdt van bestanden in ASCII-formaat, maar het kan ook andere dingen aan.
> Probeer eens:
> 	grep -r -i -H -s fiets /home/jan-paul/Documenten

Een reden om de manual van grep te raadplegen  `man grep  # q voor Quit`

De  '-r' en '-i' zijn "bekenden".  De andere twee

       -H, --with-filename
                     Print the file name for each match.  This is the
		     default when there is  more  than  one file to search.

       -s, --no-messages
                     Suppress error messages about nonexistent or
		     unreadable files.

Groeten
Geert Stappers
--