[linux] Ubuntu - grep werkt gedeeltelijk niet

Di Jun 16 10:24:41 CEST 2020

Aldus schreef Paul Slootman op Tue, Jun 16, 2020 at 09:33:24AM +0200:
> [...]

Unix houdt van bestanden in ASCII-formaat, maar het kan ook andere dingen aan.
Probeer eens:
	grep -r -i -H -s fiets /home/jan-paul/Documenten

> Welk soort documenten bevatten volgens jou wel het woord "fiets", maar
> worden niet getoond? Als het Word (of Libreoffice) bestanden zijn, dan
> worden ze waarschijnlijk niet gevonden omdat ze eigenlijk een soort zip
> bestand zijn waarin de inhoud gecomprimeerd is en dus niet meer
> "gewoon" het woord "fiets" bevatten.
>
> Paul

Als het om gecomprimeerde bestanden gaat zal grep weinig helpen, maar de meeste
binaire bestanden zijn wel te doorzoeken, eventueel in combinatie met het
'strings' commando. LibreOffice heeft een zoekfunctie om in bestanden te zoeken
met diverse formaten (en die zou je ook vanaf de 'commandostip' moeten kunnen
uitvoeren).

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		How long it takes to reach your goal
		depends less on your speed than on your direction.