[linux] hoe ik geheugenkaart van telefoon (camera) onder usb mounten?

Julien Michielsen michkloo op xs4all.nl
Di Jun 16 12:37:18 CEST 2020

Ik heb een telefoon met camera (basis, niets meer) alcatel.
Ik zou graag de ermee gemaakte foto's willen kunnen overzetten
naar en bekijken op mijn computer. Wanneer ik de telefoon
verbind met mijn computer, en lsusb geef krijg ik het volgende:

Bus 001 Device 003: ID 5986:06b3 Acer, Inc EasyCamera

Zou deze bus1,device3 de simkaart van de camera kunnen zijn,
met de opgeslagen foto's? En, als dat zo is, hoe mount ik de
betreffende simkaart op mijn computer?
De betreffende geheugenkaart is erg moeilijk terug te plaatsen
in de telefoon, en daarom hoop ik die te kunnen benaderen met
een usb-kabel.

Bij voorbaat dank
Julien
--