[linux] hoe ik geheugenkaart van telefoon (camera) onder usb mounten?

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Di Jun 16 19:57:17 CEST 2020

Op di 16 jun. 2020 12:37 schreef Julien Michielsen <michkloo op xs4all.nl>:

> Ik heb een telefoon met camera (basis, niets meer) alcatel.
> Ik zou graag de ermee gemaakte foto's willen kunnen overzetten
> naar en bekijken op mijn computer.

Op zich moet dat wel kunnen.
In een andere reactie werd MTP al genoemd, dat is 1 optie, een andere is om
USB debugging aan te zetten, dan kun je iig de SD kaart mounten.

De MTP optie is wellicht makkelijker. Even googelen op MTP, toestel model
en Linux geeft je waarschijnlijk al heel wat aanwijzingen. Zet eventueel je
desktop of distro erbij om wat gerichtere tips te vinden.

Mvg, Guus Snijders