[linux] Linux Verzamelmail, Volume 46, Nummer 10

paai j.j.paijmans op gmail.com
Vr Jun 19 10:45:11 CEST 2020

On 19-06-2020 10:32, Jan Paul Smit wrote:

> Nu staat in mijn lijst van hits van een grep-zoekactie vóór de
> doc-bestanden telkens: “Binair bestand”
>
> Maar goed, ik kom niet verder, want ik heb te weinig achtergrondkennis.
>
> Kan iemand mij verder helpen?
>
> Met vriendelijke groeten, Jan Paul

Je zou 'strings' eens kunnen loslaten op zo'n Word document. 'strings'
probeert leesbare tekst uit een binair bestand te extraheren. Als daar
niets begrijpelijks uit komt weet je zeker dat het document is
gecomprimeerd of anderszins geen direct leesbare tekst bevat.

--
Dr. J.J. Paijmans