[linux] foute regel in sources.list, source.list attached

Julien Michielsen michkloo op xs4all.nl
Wo Mrt 25 08:58:28 CET 2020

paai schreef op 24-03-2020 21:18:

> (Natuurlijk is er niks mis met Frans, maar zomaar configuratiefiles
> overnemen van een ander is niet iets wat je gedachteloos moet doen.
> Ten eerste stel je je bloot aan kwaadwillende veranderingen in je
> systeem en ten tweede kan er ook per ongeluk iets mis gaan.
> Tenzij je de kennis hebt de files zelf te checken.)

Daar komt bij dat mijn eigen configuratie mij foutmeldingen gaf
zodat ik bv het commando update niet uit kon voeren.  Met de versie
van sources.list die ik van Frans ontvangen heb had ik die fouten
niet meer.  Ik heb mijn eigen versie van sources.list natuurlijk
bewaard, en ga het verschil tussen de versie van mij en van Frans
nauwgezet vergelijken. Inmiddels heb ik een uitleg gevonden voor
de opzet van de sources.list file
(https://wiki.debian.org/SourcesList#Example_sources.list), en daarmee
kan ik de verschillen
tussen mijn versie en die van Frans analyseren.
En ik ben blij met de hulp die ik van Frans heb gekregen ;-))

--
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl