[linux] Beste strategie om iot-devices plug and play te maken

paai j.j.paijmans op gmail.com
Ma Mrt 30 11:26:08 CEST 2020

On 30-03-2020 11:17, Geert-Jan wrote:
> "de iot tijdelijk als zelfstandig access point te laten opereren om
> via de http server e.e.a. in te vullen."
>
> dat is een slimme oplossing. Bedenk wel of je deze tijdelijke WiFi van
> een wachtwoord wil voorzien, of dat je https (self signed lijkt me
> goed genoeg) gebruikt om te zorgen dat je geen wachtwoorden
> onversleuteld gaat uitzenden.

Ik ben aan het experimenteren en het belooft te lukken, d.w.z. ik heb nu
een AP met webserver op de iot. Dus moet het mogelijk zijn password enzo
van het normale netwerk in nvram te frommelen... Ik houd jullie op de
hoogte.

--
Dr. J.J. Paijmans