[linux] HELP, zie geen scanner

harry.harmsen op gmail.com harry.harmsen op gmail.com
Ma Mrt 30 15:49:02 CEST 2020

Op ma 30 mrt. 2020 om 15:24 schreef Paul Slootman <paul+nospam op wurtel.net>:

> Voor deze scanner zijn geen drivers onder Linux.
>
> Zelfs Vuescan (https://www.hamrick.com/) ondersteunt 'n alleen onder
> windows met een extra driver.
>
> Sowieso zal zo'n scanner die een paar tientjes kost teleurstellende
> resultaten geven.
>
> Ik heb ooit geinvesteerd in een Epson V700 Photo scanner, en dat werkt
> fantastisch; de Epson scan software (onder Linux!) integreert zichzelf
> mooi in SANE en dus ook Gimp.
>

> Paul
> PS: graag alleen platte tekst op deze mailinglist ("tekst zonder opmaak")

Ik volg deze draad met belangstelling, omdat ik een probleem heb met  Xsane
0998 onder Linux Mint 17.3.
Ik kan dat opstarten en krijg dan keurig het scherm van Xsane in beeld.
Geeft ook de scanner aan zoals ik bij 'scanimage -L' krijg: "device
`brother4:bus4;dev2' is a Brother DCP-J752DW USB scanner".
Maar als ik dan op de knop 'Scan' klik krijg ik de boodschap: "Kon scanner
niet aanzetten: fout argument".
Iemand idee hoe ik hier verder mee kan komen?

Alvast bedankt.

Groet,
Harry Harmsen
Assen