[linux] "Kon scanner niet aanzetten: fout argument"

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Ma Mrt 30 18:52:01 CEST 2020

On Mon, Mar 30, 2020 at 04:30:31PM +0200, Geert Stappers wrote:

> De `linux user` die  `scanimage -L` doet,
> is dat dezelfde `linux user` die het programma heeft opgestart
> met de 'Scan' knop?

Dezelfde vraag anders:
  Kan het zijn dat er `sudo scanimage -L` werd gebruikt?
  En dat "scan" zonder  sudo gebeurd?

(voor later:  scan moet inderdaad zonder  sudo  kunnen)

> En hoe heet het programma met de scan knop?

Waarschijnlijk de reeds genoemde  'Xsane'  ...

> Vertel meer,

Bijvoorbeeld door terug te melden over wat Daniel voorstelde

   scanimage -d brother4:libusb:4:2 --test --format=tiff --mode Color --resolution 75 >  test.tiff

Groeten
Geert Stappers

> bij voorkeur onder het juiste subject ...

Dat zijn we al aan het doen      \o/   jippie

Zie eventueel ook https://lists.nllgg.nl/pipermail/linux/2020-March/thread.html
en kijk naar het "inspringen".

--
Silence is hard to parse