[linux] Inhoud Thunderbird naar andere distro

Hans Paijmans j.j.paijmans op gmail.com
Do mei 21 13:15:52 CEST 2020

On Thu, 21 May 2020, 13:05 , <harry.harmsen op gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Wat is een goede manier om de inhoud van Thunderbird (mappen met emails)
> van de ene distro in de andere te krijgen?
> Is dat een kwestie van de profielmap kopiëren en plakken, of moet dat
> anders?
>
> Toelichting: op mijn oude notepad draait momenteel Xubuntu (18.04). Maar
> niet alles werkt meer goed en ik ben intussen zover om het OS opnieuw te
> installeren. Maar omdat Xubuntu eigenlijk te 'zwaar' is voor mijn notepad,
> wil een lichter OS installeren, ik denk nu aan Sparkling Linux. Al mijn
> mails wil ik graag meenemen, vandaar mijn vraag.

even uitvissen welke directory de oude en de nieuwe thunderbird gebruiken.
wsch. /home/harry/.thunderbird/RANDOM/Mail. en dan gewoon copieeren. Wel
thunderbird uitzetten gedurende die operatie.