[linux] Inhoud Thunderbird naar andere distro

Do mei 21 16:45:54 CEST 2020

Aldus schreef harry.harmsen op gmail.com op Thu, May 21, 2020 at 04:15:10PM +0200:

> Ja, nieuwe hardware, dat is natuurlijk altijd een mooie oplossing, maar ik
> ben iemand die lang met z'n spullen wil doen.
> Vooral vanuit duurzaamheidsoverwegingen.
> (zo staat elke dag bijna de hele dag mijn 9 jaar oude desktopcomputer aan
> voor mijn dagelijks werk, mede mogelijk gemaakt door Linux Mint, waar ik
> een aantal jaren geleden naar ben overgeschakeld omdat ik tabak had van
> Windows)

Ik vermoedde al zoiets: oude hardware. Dan wordt het tijd om die hardware
goed te testen! Die gaat niet eeuwig mee: 10 jaar is de gemiddelde levensduur.
(en de NLLGG adviseert niet de laatste Windows 10 die ietsje oudere processoren
niet ondersteunt).

> Wat er niet goed werkt? - De software. In een mailwisseling met de mensen
> van It'sFOSS over problemen met bepaalde sotware maakten zij mij
> uiteindelijk duidelijk dat het het beste was om mijn OS opnieuw te
> installeren. Er zitten fouten in.

Die mailwisseling hebben wij niet gevolgd en ik weet ook niet wie de mensen
achter "It's FOSS" zijn noch om welke problemen het precies gaat. Xubuntu 18.04
is net twee jaar oud en het is een 'long term support' release, dus daarmee
zou u goed moeten zitten (voor zover u geen hekel aan Canonical hebt). De vraag
is dus waarom u uw OS opnieuw wilt installeren. Performance problemen zijn nu
eenmaal ingewikkeld....

--

		How long it takes to reach your goal
		depends less on your speed than on your direction.