[linux] Ubnuntu 20.04 geen muiskliks op inlogscherm

Eric de Hont eric op hobiho.nl
Za mei 30 12:24:47 CEST 2020

Beste lijst,

Omdat mijn Ubuntu-installatie steeds moeilijker begon te doen heb ik
mijn laptop maar eens verwend met een verse installatie van Ubuntu
20.04. Dit is op een paar kleine hikjes na een groot succes. Dit mailtje
betreft hikje #1.

(Het moeilijk doen had te maken met de swapfile, maar ik had geen zin
daar in te duiken aangezien ik deze keer Ubuntu de hele partitionering
zelf wilde laten uitzoeken. Ik probeer wat minder eigenwijs te zijn dan
ik vroeger was. Dat lukt niet erg, maar ik blijf stug doorgaan met
proberen.)

Nu valt me op dat ik op mijn inlogscherm nergens op kan klikken. Als ik
met de pointer over "Niet in de lijst" beweeg, licht het wel op, maar
erop klikken heeft geen effect. Ook klikken op de gebruiker,
toegankelijkheidsopties, netwerk en dergelijke heeft geen effect.

Het gevolg is dus dat ik wanneer ik vanaf het inlogscherm naar Windows
wil gaan (nou ja, wil...), dat ik dan eerst moet inloggen in Linux.

Inloggen is overigens geen probleem want ik selecteer de

Iemand een idee hoe ik er voor kan zorgen dat klicks op het inlogscherm
weer gezien worden?

De laptop in kwestie is een HP Envy 13-d020nd.

--

Groeten, Eric